fbpx

Information angående coronaviruset

Här har vi samlat information till dig som gäst om hur Dalhalla påverkas av coronaviruset och förbudet mot offentliga tillställningar.

I den rådande situationen måste vi alla ta vårt ansvar för att minimera smittspridning. Vi på Dalhalla gör allt vi kan för att agera ansvarsfullt och följer de direktiv och rekommendationer från myndigheter som är aktuella. Vi är beredda att agera snabbt och fatta nya beslut i takt med att situationen förändras.

Vad händer med sommarens evenemang, kommer de att genomföras?
Regeringens beslut om förbud mot offentliga tillställningar gäller tillsvidare och omfattar Dalhalla som arena och våra evenemang. Förbudet innebär att vi i nuläget måste ha som utgångspunkt att våra evenemang inte kan genomföras. Vår ambition är dock fortfarande att genomföra evenemang om omständigheterna tillåter och om förbudet hävs. De evenemang som inte kan genomföras kommer i första hand att flyttas fram till nya datum, så att du som gäst ska få gå på det evenemang du sett fram emot.

Vi ser löpande över sommarens evenemang och har en pågående dialog med bokningsbolag och artister. Som arrangör måste vi invänta besked om och när en specifik konsert kan flyttas och meddelar då omedelbart dig som gäst. Därför tackar vi dig för att du inte kontaktar oss med specifika evenemangsfrågor utan istället inväntar information från oss. Vi gör allt vi kan för att de evenemang som inte kan genomföras i sommar ska bli av vid ett senare tillfälle.

Jag har inte fått någon info om mitt planerade evenemang. Vad gäller?
Du som biljettköpare kommer att få information skickad till dig via den mejl du uppgav vid biljettköpet om du köpt din biljett via våra auktoriserade återförsäljare. Om du köpt biljett i andrahand, av ett resebolag eller som en paketlösning hos annan aktör, måste vi be dig vända dig till det företag du köpte biljetten av.

Det står inget på hemsidan om den konsert jag ska gå på, vad gäller?
Om det inte står någon information om din specifika konsert så har vi ingen ytterligare information att delge i dagsläget. Vi ber om förståelse för att vi inte kan kommunicera några detaljer kring evenemanget förrän vi har fått klart för oss vad som är möjligt att göra och inte. Så länge restriktionerna kvarstår så kommer konserten inte gå att genomföra på planerat datum, då jobbar vi med att försöka flytta konserten till ett nytt datum längre fram. När vi har information att delge kommer detta att kommuniceras ut till dig som biljettköpare via mejl till den mejladress du uppgav vid köpet.

Mitt evenemang har blivit inställt, hur får jag återbetalning?
Om ditt planerade evenemang blivit inställt blir du kontaktad av oss via den mejl du uppgav vid köpet. I mejlet ges instruktioner om hur du går tillväga. Om du köpt biljett i andrahand, av ett resebolag eller som en paketlösning hos annan aktör, måste vi be dig vända dig till det företag du köpte biljetten av.

Jag kan inte resa till evenemanget på grund av restriktioner från myndigheter, vad gäller för mig?
Regeringens beslut om förbud mot offentliga tillställningar gäller tillsvidare. Även den reserestriktion som nyligen förlängdes till den 15 juli kan påverka möjligheten att resa till oss. Eftersom vi inte heller i dagsläget får genomföra några evenemang under denna period jobbar vi med att försöka flytta de evenemang som omfattas. Du kommer därför att bli kontaktad via mejl så snart vi vet hur den specifika konserten kommer att påverkas.

Jag är orolig för Coronaviruset, kan jag avboka mina biljetter om jag har avbeställningsskydd?
För frågor om avbokning med hjälp av avbeställningsskyddet, se mer info här.

Har du övriga frågor kring ditt biljettköp kan du alltid vända dig till oss via vårt kontaktformulär.

Vår support är i nuläget begränsad och väntetiden är därför längre än vanligt. Tack för din förståelse!

 

Uppdaterad 2020-05-15